Ett imponerande program - Tattoo Hunter

Imorse såg jag ett program som jag blev helt fångad av. Det heter Tattoo Hunter, och handlar om en amerikansk kille som åker till olika stammar ute i djungeln, ser hur de har det, och slutligen - blir tatuerad.
Alla stammar han far till har tatueringar som tradition, och killens mål är att fylla kroppen med annorlunda tatueringar.

Jag fastnade för det både för att jag gillar tatueringar, jag har själv tänkt skaffa i framtiden, och för att det var så intressant att se hur människorna inne i djungeln har det. De är ju så långt härifrån man kan komma, och så sjukt annorlunda. De går fortfarande omkring i höftskynken, jagar för att få mat, och lever verkligen som man föreställer sig att det var för flera tusen år sedan! Jag har gått omkring och tänkt på det där programmet hela dagen, jag ska definitivt se det igen om jag får tillfälle, det går på Discovery.
Det är en sån sjukt bra insyn till att se hur andra kan ha det.




det här var en metod som en av stammarna använde. Det såg verkligen smärtfullt ut, de grimaserade mycket, men det gjorde tydligen inte så ont så att de skrek.

Hur ont gör det att göra en vanlig tatuering? Grimaserar man ens? Eller skriker man? Berätta!!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Kontakta mig: [email protected]