Personlig utveckling för mig

Långt inlägg, men om ni inte vill läsa det - gör inte det då!! ;) Det är mest för att jag själv ska kunna komma ihåg, och utvecklas.


Idag hade vi Röst och rörelse på en lektion. Då skulle vi använda rösten och göra olika saker med den. Jag var peppad innan, eftersom jag är ganska blyg på det sättet att jag inte gillar att stå inför folk och göra saker, hitta på saker osv.
Första halvan av lektionen gick bra, då skulle vi läsa en dikt med olika känslor, och sen sjunga en barnsång i en skräckversion. Det var inte så hemskt. Men sen så skulle vi låtsas att en var från något annat land, och en annan skulle tolka det den personen sa. Och jag skulle aldrig kunna stå och vara den som ska hitta på saker, bara ur luften sådär.
Jag är inte alls snabbtänkt. Jag önskar att jag var det. Jag kan som inte bara stå där och hitta på saker sådär, har ingen fantasi för det heller.

Och igår på utvecklingssamtalet pratade vi om att jag inte var muntlig på lektionerna. Om läraren ställer en fråga så har någon annan redan svarat innan jag ens har hunnit börja tänka. Och då gav min lärare mig ett tips: att sedan skriva ner det jag tänkte på ett papper och lämna in det till läraren nästa lektion. Och det skulle faktiskt funka. Då visar jag ju ändå vad jag kan och syns. Jag måste göra det på mitt sätt. Just i det här fallet gällde det historia. Men jag ska självklart försöka vara muntlig också.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Kontakta mig: [email protected]