Ha mål i ditt liv!

Jag tror minsann att jag ska börja läsa Blondinbellas nya tidning Egoboost. Läste nyss hennes blogg och blev inspirerad av att starta karriär och bli framgångsrik. Kanske inte är dags riktigt än men fantisera och ha mål kan man ju alltid ha.


Mål är faktiskt det viktigaste i livet kan jag tycka. Har man inga mål så har man ingenting att sträva efter och då kan man lika gärna fortsätta leva sitt tråkiga liv så som man alltid har haft det. Alla vill väl utvecklas? Ingen vill väl ligga i botten och stanna kvar där? För de allra flesta måste ändå arbeta sig upp, det är bara vissa som råkar vara födda i rätt familj som slipper. Och det är bara att börja.


♥ Bestäm dig först vad ditt stora mål är - Vill du bli författare, resa jorden runt, driva ett företag eller kanske bli sångerska?

♥ Ha delmål - Sätt upp mindre mål som en bit på vägen, så att du kan ta dig en liten bit framåt hela tiden. På det sättet så blir inte målet ett stort jättekliv utan lättare att uppnå.

♥ Vad ska du göra för att nå upp till ditt mål, vad krävs av dig? - För att bli sångerska t.ex så måste du öva väldigt mycket. Om du vill starta ett företag så kanske du måste gå en kurs i företagande?


Jag själv har en massa mål, jag har skrivit nästan ett helt A4 med grejer jag vill ha gjort innan jag dör. Hittills så har jag prickat av 9 av alla 34 mål som jag har. Och då har jag även många småmål, och vissa större. Om jag upplever det innan jag dör så kommer jag att ha fått ut mycket mera av mitt liv, jag kommer att ha gjort det jag vill göra. Och att skriva upp det gör även att du sätter ord på dina tankar, det blir inte bara en tanke som far genom huvudet, utan det blir mer tydligt för dig att du verkligen vill det.
Sen så är målen också en otroligt viktig drivkraft för mig som får mig att kämpa vidare för det liv som jag vill ha.

Tumblr_ll9fokab5r1qz4d4bo1_500_large

15302135152164134416304926388082_large
bilder från weheartit


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Kontakta mig: [email protected]