Självkänsla - att våga

Idag har det varit en bra dag. En sån där dag då allt bara går bra, och när man känner sig som att man har lyckats med något. Då man känner sig riktigt duktig. Det började med 3 lektioner då allt gick helt okej, hängde med och så. Sen hade vi idrott med bollekar och jag var bland de två bästa, 2 av 3 gånger, vilket är rätt ovanligt för mig. Kämpade och det var riktigt kul.
Sen hade vi körsång, och då skulle vissa gå fram för klassen och hitta på en övning. Och att jag klarade av att göra det avslappnat, utan att vara nervös, då blev jag verkligen stolt över mig själv!

Aldrig hade jag trott för 1,5 år sen att jag skulle våga ställa mig inför klassen sådär frivilligt. Det är ett enorm stort steg för mig om jag tänker var jag började ifrån. Sen, som slutet på dagen så pratade jag med en oväntad person, och det är alltid kul!

Det här är väl som främt ett inlägg för mig själv, men jag vill också visa er att det går! På ca 1,5 år så har jag gått från en tyst och blyg tjej, som inte tar för mig och är nervös för det mesta, och inte vågar något till någon som vågar ta för sig åtminstone lite grann, som pratar mera och inte är lika feg.

Jag är absolut inte färdig med min utveckling, men jag är på god väg. Det har tagit ett bra tag, men så är det bara. Det är genom övning och att utsätta sig för de situationerna flera gånger, som man blir bättre på att hantera dem.


Snart ska jag fortsätta min lyckade dag med att övningsköra, och hoppas att  det går lika bra. Sen blir det god middag och efter det plugg!



Kommentarer
Postat av: Linnea

Vemvemvem????:-D

2012-04-03 @ 22:41:42
URL: http://linneasvardaag.blogg.se/
Postat av: MyzaaN

Underbar bild :D kram

2012-04-04 @ 17:03:15
URL: http://myzaan.devote.se
Postat av: emmassss

Du är så bra på att peppa dig själv, blir avis..Bra jobbat! Snygg är du också<3

2012-04-04 @ 19:39:53
URL: http://emmasjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Kontakta mig: [email protected]