Viking

Idag har jag varit på Restaurang Viking och praktiserat, ska vara där hela veckan. Det var riktigt roligt, men var såklart spänd och nervös.. har ingen anledning till det men antar att det är så första dagen när man inte känner till yrket eller personalen eller så. Blev då mer avslappnad ju längre dagen gick.
Jag fick stå i kassan mest hela dagen, och sen även småplocka lite och duka och sådant. Bra att få erfarenhet av att stå i kassa!
Innan veckan är slut så ska jag ha vågat svara i telefon. Det är mitt mål. Man övar ju väldigt mycket på det sociala när man jobbar inom restaurang och servicebranschen och det är ju skitbra! Kunde inte ha hittat en bättre praoplats. Plus att personalen är så trevliga! :)


När vi ändå snackar mat så kan jag lägga ut en bild på vad jag och Lovisa åt i fredags på våran lilla dejt! ;)


Kommentarer
Postat av: MyzaaN

det är ju super bra att få lära sig kassa också :D

2012-03-21 @ 07:18:40
URL: http://myzaan.devote.se
Postat av: Simone

Den är ganska täckande ja, men när man applicerar puder för att fixera den brukar den ha en tendens att bli ganska transparent!:)

Vad kul att du är på Viking och praktiserar, om du har några frågor så jobbar jag ju där haha!;)

2012-03-21 @ 09:07:18
URL: http://simonemarkgren.blogg.se/
Postat av: Simone

Ja precis!:)

haha, där ser man vad världen är liten!

Jo, men det är himla trevligt. Schysst personal, bra arbetstider och trevliga gäster:D

2012-03-21 @ 16:46:27
URL: http://simonemarkgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Kontakta mig: [email protected]