Life´s a bitch and then you die

Jag tycker det är väldigt svårt att räcka till. Man ska vara en bra vän, en bra dotter, en bra syster, en bra släkting, en bra elev, en bra anställd och så vidare. Det är nästintill omöjligt.
Sen är det så mycket mer inom varje också. Man ska vara en bra vän med alla och alltid bete sig rätt för att vara omtyckt. Man ska komma i tid och alltid ha gjort det man skulle, och helst lite till. Ge lika mycket tid till alla, alltid. Inte få nån att känna sig illa omtyckt eller åsidosatt. Man måstemåstemåste..
Det är en kamp. Varje dag så ska man vara perfekt. Till slut så går det inte.
 
Handskas man dessutom med komplex, sorg, stress, ostadigt inre och ingen energi så blir allt dessutom så mycket jobbigare. Då spricker allt bara och man vet inte hur man ska handskas med kaoset som uppstår. Då gäller det att söka lösningar. Lösningar som jag inte har hittat än. Det bästa vore om man kunde klona sig för att hinna med allt det livet har att erbjuda och samtidigt göra det man ska. För förutom allt detta så ska man ju hinna slappna av och ha kul!
 
Nä, life´s a mess, och jag vet inte vad jag ska göra av det.
 
ta mig bort härifrån och låt mig börja om

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Kontakta mig: [email protected]