Stop saying tomorrow

Hej! Jag sitter just nu och kämpar med läxorna. Det är så typiskt mig att vänta med att göra allt till sista dagen! Kan tänka mig att det är många andra som gör så också? Det är inte bra alls.. Jag sätter av nästan varje kväll till att plugga, men det är inte ofta det blir av. För att det verkligen ska bli av så måste jag göra ett schema, haha, med tider och allt. För står det svart på vitt så kan jag inte undvika det.
Men något som är ännu enklare är att bara göra bort läxorna dagen man får dom? Så att man bara har en att göra varje dag, för då hinner man fortfarande göra annat. Jag förstör verkligen alla mina kvällar genom att göra såhär. Och så vill jag inte ha det hela året, för då kommer trean bli sjukt mycket tråkigare än vad den hade kunnat vara. Nej nu ska jag sitta hela natten om det så behövs och göra bort allt som jag har nu så kan jag ta allt som det kommer sen. Det får bli årets löfte. DISCIPLIN.
 
      

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Kontakta mig: [email protected]