Motivationstips

Allt för många gånger har jag sagt att jag ska komma igång nu på riktigt, jag ska vara nyttig, jag ska träna flera gånger i veckan och leva ett hälsosamt liv. Det går bra i en vecka kanske, men sen så lägger jag av. Jag tror att det är en hel del som kan känna igen sig i det. Motivationen finns inte alltid där. Men vad gör man då?
 
Fundera ut VARFÖR du vill träna och äta hälsosamt och skriv ner det!! Så när lusten tryter så kan du kolla på din lista och få tillbaka motivationen! Vill du så kan du!
 
 
Detta är mina anledningar till att jag tränar och äter nyttigt. Jag har fler mindre också, men detta är huvudanledningarna.
 
♥ Jag vill känna mig smal, snygg och vältränad
♥ Jag vill ha ett rent inre, inte nån jävla sopkorg
♥ Jag vill vara piggare
♥ Jag vill vara starkare och ha bättre kondition för att orka mer
♥ Och så är det ju himla kul att få impa också ;)
 
Eftersom jag vet vad jag strävar mot så är det så mycket lättare att uppnå sina mål. Då blir jag bestämd, för jag vet att om jag inte gör det, så kommer jag inte uppnå några av mina mål. Så är det bara.
 
 
Motivation.
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Kontakta mig: [email protected]