Snart är framtiden här...

Studenten närmar sig och jag börjar känna press inför framtiden.. Snart är det enkla livet borta. Nu måste jag bestämma mig för vad jag vill göra i framtiden och jag måste kämpa för det. Jag har funderat väldigt mycket på att fara till Norge och jobba. Känner att jag inte orkar plugga nu direkt, jag är så skoltrött. Och om jag skulle hoppa på en utbildning nu så skulle det inte bli nå bra heller, eftersom jag inte vet vad jag vill plugga och jobba med i framtiden. Då blir det bara några bortkastade år. 
Det är bättre att jag jobbar, tjänar ihop lite pengar, reser runt och jobbar, och sen kanske jag vet vad jag vill bli - kan jag plugga. 
 
Egentligen hade jag velat vara hemma över sommaren, men min far gav mig tipset att söka sommarjobb i Norge, eftersom det är lättare att få. Då är man också inne på banan och har kontakter när det är dags för ett heltidsjobb. Jag vet inte riktigt vad jag vill... 
 
Men snart ska jag då fara in till stan och gå på arbetsförmedlingen och höra vad de har att säga om detta.
 
 
En random bild på det:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Kontakta mig: [email protected]