IKEA

I förrgår åt jag gott, och det var inget undantag igår! För igår drog nämligen jag, Sampa och Jonte till Ikea! Jag kände att det var skönt att åka iväg och göra nånting istället för att bara slappa en hel dag. Självklart så gick vi ju igenom hela alltet, men det är ju inte så roligt om man inte ska köpa nånting.. Så vi skyndade oss till restaurangen och till food store, som jag tror förövrigt existerar för svenskar med hemlängtan haha. 
 
Jag tänkte vara supersvensk och ta köttbullar. Stod till och med "Swedish Meatballs"..men...det stod också "100% Australian meat and pork"  Och jag vet av egen erfarenhet att australienska köttbullar smakar skit. Så jag tog en mumsig macka istället! 

Självklart så köpte vi också korv med bröd, samt några kanelbullar och givetvis - lösviktsgodis! 
 
trötta pojkar som är less på att jag är framme med kameran jämt haha.
egentligen är jag inget superfan av julmust, men det smakade otroligt svenskt och gott igår!
får mig att sakna haha!
här kunde man hitta allt från knäckebröd till sill och lingonsylt och allt svenskt man kan tänka sig! rätt många aussies där med, den svenska matkulturen verkar locka. Sånt här har väl inte svenska Ikea?
lösviktsgodis för första gången sen jag kom hit!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Kontakta mig: [email protected]