Svar på kommentar

FRÅGA:
Hur vågade du fara till andra sidan jorden?
Hur länge tog förberedelserna ?
Hur mkt pengar hade du som budget efter du betalat flyg, försäkringar osv ?
Hur länge funderade du på ditt beslut innan du tog första steget med att kolla upp typ flyg osv?
Förlåt för många frågor men är också sugen på att fara bort, en längre sväng :)
 
 
SVAR:
Hur jag vågade? Ja..jag ville verkligen åka iväg och bestämde mig för att göra något av det! Tänkte också att vad är det värsta som kan hända? Att jag går vilse typ. Och då är det bara att fråga efter vägen. Och dessutom är jag en person som trivs att vara själv, så det kändes som det enda rätta.
Klart jag var lite nervös och spänd över resan, men det var inte alls illa, vilket faktiskt förvånade mig. Jag väntade på att hugget i magen skulle komma, följt av tanken "Vad har jag gett mig in på? Hjälp!" Men den kom aldrig.
Vill du så vågar du!
 
Jag bokade resan 2 månader innan jag åkte, då var allt klart å betalt. Började kanske på hela processen med det genom Kilroy nån/några veckor innan. (Skrivit lite mer om Kilroy HÄR)
 
Oj.. Hmm.. Jag minns att vi räknade ut att jag skulle behöva 10-15 000 kr/månaden att leva på då jag inte hade jobb. Jag har faktiskt inte koll på hur det blev eller hur mycket pengar jag har lagt ut. Jag återkommer med det!
 
Jag minns att jag under våren först började fundera på det, att jag ville åka till Australien och stanna ett år. Men då var det bara en idé. I mitten/slutet på juni blev det mer seriöst, då började jag kolla flyg, organisationer som kunde hjälpa mig (Kilroy) osv. Den 3 juli bokade jag och den 3 september åkte jag.
 
Ingen fara, jag är glad ifall jag kan hjälpa någon! Ta kontakt med Kilroy, de var jättebra tycker jag och hjälpte mig med allt. Har du en dröm - låt den bli verklighet! Ta chansen och åk iväg medans du kan, det är inget du kommer ångra! (och gör du det så är det ju bara att åka hem..)
 
Lycka till!! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Kontakta mig: [email protected]