En kamp mot sockret

Jag måste erkänna. Kosten och formen är sjukt svår att hålla här i Australien för mig. Första tiden när jag bodde på hostel så åt jag mycket ute, drack alkohol jämt och köpte choklad alldeles för ofta. 
När jag flyttade hit till familjen för 1,5 månad sen så slutade jag med allt det där samt började gymma. Men kosten går inte bra här heller.. Jag har ett fullt kök där jag får ta vad jag vill, men grejen är att köket är fullt av onyttigheter, så som sockerflingor, choklad, godis, massa kakor, vitt bröd osv. Middagarna är rejäla och nyttiga, men resten av målen passar inte riktigt mig.

Och efter två galet onyttiga månader så byggde jag upp ett sockerberoende. I somras var jag äcklad av socker, önskar det kunde vara så nu med. Har svårt att bli av med sockerberoendet då det är så lättillgängligt! 

Jag kämpar ändå lite halvhjärtat. Går till gymmet 4 gånger i veckan, går minst 1,6 mil i veckan, försöker äta mycket proteiner och frukt. Och gör mitt bästa för att hålla mig borta från sockret! 


Mitt stora mål just nu är att formen ska vara likadan när jag kommer hem till Sverige som när jag åkte, det vill säga som på bilden. Det är en bra grund där jag faktiskt är NÖJD, men självklart siktar jag högre med träningen och fitnessen. Men blir aldrig färdig :) 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Kontakta mig: [email protected]