Språkresan del 2 - Surfingen



Hej Erika! Klart jag kan göra!

Surfingen var uppdelat på 4 dagar, 3 timmar per gång, så alltså 12 timmar sammanlagt. Vi fick dra på oss våtdräkter, ta våra brädor och gå ner till stranden, där vi la alla brädor i en cirkel. Sprang en bit som uppvärmning och strechade sen. Fick sen instruktioner om hur vi skulle göra och sedan var det bara att gå ut i vattnet och prova. Vågorna var ganska höga. Även de dagar som de sa att det var små vågor, då var de höga men bara inte så många. Det var ganska svårt i början att komma upp på brädan och stå, men till slut gick det. Jag kan säga att det är en fördel om du har provat vindsurfa innan, då känner man igen sig lite.
Man ramlade många gånger och svalde mycket saltvatten. Och hela surfinggrejen är sjukt ansträngande, fysisk träning, men också koncentration.

Jag har alltid haft som dröm att prova vågsurfa, och nu har jag gjort det! Det var roligt och jag ångrar inte en sekund att jag valde det. Jag kommer att vilja göra om det någon annan gång, men det där räckte för i sommar.

Det som är synd är att jag tycker att det var för långa pass. Det är inte många som orkar i 3 timmar, de flesta gick upp efter kanske 2. Jag vet i och för sig inte om det kommer vara likadana scheman nästa år, men jag gissar på det.

Jag tycker att du ska fara till Jersey! Det är en fin, mysig ö, och vill du dessutom prova surfa - ta chansen! Om du inte vill surfa så finns det säkert bättre ställen att fara till, men jag valde Jersey för att jag ville surfa, och det är jag glad att jag gjorde. Det var en upplevelse!










Kommentarer
Postat av: Erika

Tackar så mycket för svaret! Nu vet jag att det blir surfing för mig:)!!

2011-08-17 @ 17:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Kontakta mig: [email protected]