Stressens månad

Jaha. I söndags var det första advent och igår första december. I couldn't care less. Jag tycker inte om julen speciellt mycket längre. Ingen annan tradition för den delen heller. Förr älskade jag julen, men nu tycker jag bara det känns jobbigt. Jag har inte den energin. Förra året kände jag att "ÅH vad skönt, i år behöver jag inte köpa julklappar till nån!" Men...det behövde jag visst, till ungarna i familjen jag jobbade i. Dock blev det bara en, men ändå.
Det är inte att jag inte tycker om att ge bort saker och göra folk glada, utan snarare att det är så påtvingat. Det blir en press på att man ska köpa en bra present och leva upp till mottagarens förväntningar. Jag vill hellre ge någon en present utan anledning. Då blir det överraskade och glada och inte hade de några förväntningar innan, så vad jag än skulle ge så skulle det vara över förväntan.
 
För att inte nämna all stress som kommer med julen. Nä. Usch. Jag kanske kan ta fram adventljusstaken. Och titta på julkalendern. Men vi får se. Kommer förmodligen inte bli av förrän det är försent.
Nej, låt mig leva i en värld utan stress och press.
 
Livet för ett år sen:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Kontakta mig: [email protected]