Natural & organic

För ett tag sen så hittade jag en mat/hälsokostaffär som endast säljer naturlig och ekologisk mat och jag blev så lycklig när jag gick in där! Kändes som himmelriket med en hel affär med saker som är bra för mig! Inga gifter eller genmodifierade livsmedel. Det är bra för miljön och framförallt för hälsan! Detta var just efter jag började göra researcher om allt och bli mer insatt i detta.

Jag antar att det går att diskutera om detta, men jag känner att naturligt är alltid bättre att stoppa i sig. Dock så är det ju fruktansvärt dyrt, men det är helt enkelt prioriteringar man måste göra. Pengar eller hälsa, valet är ditt.

Hittills har jag hunnit köpa detta. Härlig kombination va!



TANDKRÄM - helt naturell, fri från SLS (sodium laureth/lauryl sulfate), fri från fluor, inga konserveringsmedel, konstgjorda färgämnen eller sötningsmedel. 

Rengör bl.a med hjälp av Bamboo powder, bakpulver, kiseldioxid (silica), grapefruktsfrön och perillafrön.

Mina tänder känns faktiskt mycket fräschare redan. Inte sträva och orena som de alltid kändes med min förra tandkräm, utan de känns väldigt lena och släta. Den smakar gott också.


MÖRK CHOKLAD - ekologisk och väldigt god, svårare än så är det inte! 


CHOCOLATE GOJI - som en chokladboll fylld med bland annat gojibär, små bitar av mörk choklad, kokos, chia, acai och torkade plommon. Supergod och mättande!


DEODORANT - min gamla är slut och tänkte att varför inte köpa en naturell. Luktar vanilj och är fri från alkohol och aluminium. Består endast av naturliga ingredienser så som kamomill, aloe vera, lavender, jojobaolja, avocadoolja osv. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Kontakta mig: [email protected]