Going vegetarian

Japp, det stämmer! Och det känns så sjukt bra. Känns verkligen som att jag gör min kropp en tjänst. När jag var i Australien så gjorde jag en massa research om allting. (Det är så det blir när man är ensam lite för länge.) Allt jag kollade upp och lärde mig om väckte så mycket hos mig. Jag kände ett intresse. Jag lärde mig till och med meningen med livet där också. Resan är verkligen det bästa jag har gjort för mig själv. 
 
Allt jag gjorde researcher på kan sammanfattas med ett ord. Naturligt.
Som jag har skrivit tidigare i något inlägg så var det bland annat yoga, meditation, pineal gland (the third eye), djurplågeri, vegetarism/veganism och gifter som vi får i oss dagligen som jag läste på om. Saker som man själv kan påverka för att komma längre i livet och må bättre i kroppen, både fysiskt och psykiskt. Jag såg en massa videos om hur det går till på många slakterier/farmar i USA. (allt är alltid värre där...) Vet att det inte är riktigt lika illa här i Sverige men det gjorde att jag fick en ögonöppnare. Och blev lite äcklad av kött. Slutade tycka att visst kött var gott med. Och då ser jag verkligen ingen anledning till att fortsätta äta kött 7 dagar i veckan. 
 
 
Jag fick en bok när jag fyllde år som handlar om raw, alkalisk och vegetarisk mat som jag ska visa sen.
Jag pratade med vänner och prövade på nya recept.
Jag viddade mina vyer. 
Och det känns som ett beslut helt i rätt riktning!
 
När jag efter detta beslut har ätit kött några gånger så har jag vissa gånger njutit av det för tillfället. Andra gånger har jag blivit illamående och verkligen känt hur dåligt det är för min kropp. Som köttbullar till exempel. Gott, ja. Men usch vad dåligt jag mår av det.
 
Och FAN vad vegetarisk mat kan vara god!!
Som dessa rätter nedan: SÅ SJUUUUKT GOTT!!!
Qournfärs+krossade tomater+purjolök
Zucchini (hyvlade med potatisskalare)
Avocado
 
Spenatbiffar (spenat, linfrön, mandlar, feta ost bl.a)
Potatis, sallad och keso
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Kontakta mig: [email protected]