Om det är äkta spelar tiden ingen roll

Alina träffade jag i Australien för 1,5 år sedan. Vi fann varandra direkt i Sydney! Vi träffades på kvällen då vi bodde i samma rum. Jag frågade henne om hon ville med ner till baren och ta en drink. En drink blev några till och timmarna gick. Vi var båda tvungna att checka ut morgonen efter och vi bestämde oss där vid 10-tiden i baren att vi flyttar tillsammans! Sagt och gjort, och tillsammans så flyttade vi omkring på olika hostel de kommande två veckorna. Jag hade tidigare lärt känna en kille boende i Sydney som erbjöd oss att bo där. Så vår sista vecka i Sydney tillsammans bodde vi ute hos Jamie i Manly. Vi hade det hur bra som helst och var jobbigt att lämna dem båda två när det var dags för mig att dra vidare.
 
Åtta månader senare, i slutet på april för ett år sedan, åkte jag tillbaka till Sydney och träffade Jamie, och Alina som flög in från Melbourne i ett dygn för att träffa mig. Det är den tiden jag och Alina spenderat tillsammans, men vi är SÅ bra vänner idag. Vi har hållit kontakten ända sen vi träffades och nu när jag kom till Hamburg som var första stoppet på vår europaresa så var det som att vi träffades igår! Vänskap vid första ögonkastet!
 
 
ONE-ONE AND A HALF YEAR AGO
 
Alina and Jamie at Red Light District in Sydney. That was a good night.
Oh how everything was easier a year ago, right?
 
 
NOW
 
 
I met Alina 1,5 year ago in Sydney, Australia. We found each other straight away! We stayed in the same room and in the evening I asked her if she wanted to go down to the bar for a drink. We had a few, and later that night we decided to move to next place together, 'cause we both had to move the next day. We moved around to a few hostels and then we stayed at Jamies place in Manly for a week. We had such a good time, and it was difficult leaving them both when I had to move on. 
8 months later, in the end of April one year ago, I went back to Sydney and met up with Jamie, and Alina, who flew in from Melbourne for tha day to see me. That's all the time we spent together, but we are such good friends today! We stayed in touch since we met, and now, when I got to Hamburg (which was the first stop on our trip) it was like we were never separated! Friendship at first sight haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Kontakta mig: [email protected]