The sweet smelling breeze

Jag har alltid varit känslig för folks andedräkter och hur folk luktar. Men på senaste tid så vet jag inte vad som har hänt. Jag har blivit så känslig för alla sorters dofter. Jag har kunnat stå på jobbet och känt om kunder just varit och tränat även fast de duschat. Någon har kommit in genom dörren och burit samma parfym som någon jag känner och då har jag reagerat direkt. Jag har känt kunder ha samma hudkräm som min mamma hade. Jag har varit nära rökande personer förut men om en rökare har köpt en macka av mig så har jag knappt kunnat andas. Alla dofter har förstärkts så mycket.
 
Det allra positivaste med detta är doften av naturen. Jag känner doft av vår och minnen. Barndom och glädje. I skrivande stund så sitter jag faktiskt utomhus. Och bara luktar. För detta, lukten av vår på kvällen, med lite vått gräs, det är nästan oslagbart. Så avkopplande och lugnande. Det är lite kallt, men jag kan bara inte låta bli, jag kan inte få nog. Mina vänner börjar nog lessna snart. för jag går jämt och tjatar om hur gott det luktar och dom bara "jaja, nu fortsätter vi gå", haha. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Kontakta mig: [email protected]