Film - tusen gånger starkare

Tidigare idag så såg jag Tusen gånger starkare. Jag tycker att den var jättebra!

Den handlar om en klass där det är killarna som är dominanta och tjejerna trycks undan. Men en dag kommer det en ny tjej i klassen som heter Saga, och då förändras klassen. Saga tar mycket plats och klassen blir helt annorlunda. Tjejerna vill vara som henne, och börja ta plats i klassen, men det tycker inte killarna om. När Saga börjar ta alldeles för mycket plats så blir hon illa omtyckt av de flesta istället.

Jag blir riktigt inspirerad av Saga. Hon är modig och tar lika stor plats som killarna. Hon går inte efter några regler, utan hon gör det hon själv känner för, och det tycker jag är coolt. Jag själv vill kunna ta mer plats. Och stället där jag tar minst plats är skolan, på lektionerna. Det ska jag bli bättre på. Jag ska tänka på Saga. För egentligen, vad skulle kunna hända om jag tar mer plats? Jaa..vissa i klassen kanske känner sig hotade(inte för att jag tror det i min klass men) och vissa kanske skulle snacka skit om mig för att dom tycker att jag har konstiga åsikter. Men och?!? Jag bryr mig inte ett skit! Hellre att folk snackar skit om mig än att jag inte skulle kunna uttrycka mina åsikter och vara modig.


Nu har jag ett problem. Ska jag sätta det här inlägget i "Film"kategorin eller "pepp, självkänsla"kategorin? Hmm.. Det får bli pepp:D


Kommentarer
Postat av: karin

Hej! Absolut, håll utkik i bloggen om ett par veckor, då kommer recension!

Jag har torr hy och har krämer och annat från clinique som är anpassat till min hy. Gå dit och få en konsultation:)!

2011-04-21 @ 19:45:20
URL: http://styleandthecity.se
Postat av: Stuffstuff - Den proffsiga bloppisen!

Sugen på fler plagg, accessoarer elr nya prylar?

Kika då in på bloppisen!



www.stuffstuff.blogg.se

-inte som alla andras :)

2011-04-22 @ 22:35:26
URL: http://stuffstuff.blogg.se/
Postat av: Tilda

Jag tycker att du har en asgrym blogg! Har du ork så slå även ett öga på min :D.

2011-05-08 @ 12:46:57
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Kontakta mig: [email protected]