19 mars

Sen senast har jag hunnit vara på Fraser Island, Whitsundays, chillat, flyttat 2 gånger, rört mig 14 h norrut, firat St Patrick's day, solat och badat och umgåtts med underbara människor.

Idag är dock en seg dag. Alla mina vänner har dragit härifrån och jag åker ikväll. 10 timmar utan rum på ett hostel en mulen dag är inte det roligaste. Hade sällskap av Michael tidigare idag, men nu är telefonen mitt sällskap. Bara 3h kvar att döda innan jag åker till Townsville där jag planerar att göra ingenting. Chilla på hostelet, gymma, söka jobb, blogga och sånt. Hänga med coola människor och bara relaxa. Efter det åker jag till Magnetic Island som verkar vara paradiset, så där blir det många dagars sooool och baaaad. Ha de gött så hörs vi snart.

Påväg till Fraser Island

Blir en snabb mobiluppdatering här. Sitter på bussen på väg till Fraser Island där jag ska vara 3 dagar. Har bara med mig en liten ryggsäck, lämnade mina andra tre väskor på hostelet dit jag ska tillbaka sen.. 4 väskor.....för mycket saker!!

På ön ska vi åka 4wd och se fina stränder! Har hört mycket bra om det. Ska fota tills kameran inte orkar längre!

Denna bilden är från igår när jag gick i nationalparken. Mer om det senare!

Running at the beach

Idag har jag chillat vid poolen och sen tog jag en löptur delvis på stranden. Vackert här i Noosa som resten av Aussie! Tycker inte om att köra cardio, men utsikten gör det lättare. So not backpacker style att träna istället för att festa haha!

På vägen sprang jag förbi ett bröllop på stranden och jag såg kyssen. Så mysigt, fick rysningar!

On the road again

Hej vänner! Sitter just nu på ett café i Noosa och väntar på att få checka in.
Har haft några mysiga dagar i Mooloolaba, glömde bort hur många härliga (och udda) människor man kan träffa! Synd bara att man förmodligen inte kommer träffa de flesta igen.

Imorse gick jag och en svensk tjej ner till stranden och surfade. Det var andra gången nånsin för henne och jag har surfat lite mer som ni vet så jag försökte ge henne tips och så. Det är inte ofta det händer, och jag måste nog säga att när man kan lära nån annan att surfa så har man uppnått något i livet!