Vila i frid mamma!! ♥

Okej jag borde kanske berätta vad det är som händer här..

Min mamma har haft kronisk cancer sedan 2007, myelom heter den och det är en sorts blodcancer. Hon var inne på behandling 2007 och 2009 och efter det så trodde vi att det här var färdigt, att det skulle i alla fall ta minst 10 år tills nästa "utbrott". Men den 9 maj så fick hon veta att hon hade blivit sjuk igen. Hon låg inne på Skellefteå Lasarett i 1 vecka innan hon flyttades till Umeå Lasarett.

Två veckor efter att hon hade flyttats till Umeå Lasarett så hände det som inte fick hända.. Det var i torsdags på min 17årsdag. Då ringde de från sjukhuset och sa att vi borde komma dit, snabbt. Och det gjorde vi, mitt i firandet. Vi fick träffa mamma och hon berättade då att det här skulle inte gå längre, hennes kropp klarade inte av det, hon skulle dö...
Hennes blodcancer hade spridit sig till tumörer i mjälten, levern, lungorna och tre i ryggen...

5 timmar och 45 minuter efter att vi hade kommit till sjukhuset så hände det. 23.15 somnade min mamma in för att aldrig mera vakna igen. Grät som ett jävla as och trodde inte att det var sant..
Min lilla älskade mamma, personen som jag stod närmast. Vi har haft så kul ihop, och så skulle det här hända. Endast 36 år gammal var hon. Det är så jävla orättvist och jag vet inte vad jag ska ta mig till...

Jag älskar dig så mycket mamma!!!! Du finns alltid inom mig!!♥ ♥




Kommentarer
Postat av: Nattali

Du skojar med mig!

Jag vet inte vad jag ska säga, inga ord kommer från min mun. Men herregud! Din mamma var hur underbar som helst, varför just hon? Jag vet inte vad jag ska säga.....



Jag älskar dig Viktoria och du vet att jag alltid kommer hjälpa dig och stötta dig även fast jag är långt bort <3 Ta hand om dig! Var stark och lev vidare, gräv inte ner dig, lev för henne!, det hade hon nog velat<33

2011-06-08 @ 13:34:13
URL: http://nmmw.blogg.se/
Postat av: Nattali

Även fast vi ej har bra kontakt och inte umgås numera när jag bor i Umeå så stöttar jag dig och jag bryr mig till 100%!



Ta hand om dig!

2011-06-08 @ 15:10:14
URL: http://nmmw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Kontakta mig: [email protected]