David LaChapelle

Sitter just nu och skriver en bildanalys (skoluppgift) av en bild som är fotad av David LaChapelle. En helt underbar fotograf tycker jag. Han tar annorlunda foton som verkligen tilltalar, får en att tänka efter, och alla är bisarra och överdrivna. De flesta är ganska nakna också, vilket gör att många yngre tittar på dem tror jag.
Haha känner att jag är inne i skolskrivandet, blir lite formellt här;)

Vad tycker ni om dessa bilder? Är det porr eller är det konst? Går det över gränsen?

Jag tycker att det är en form av konst, inte alls porr. Tror inte att folk sitter och kåtar upp på det här, verkligen inte. Det här tittar man bara på, och funderar på meningen med bilden. Det tycker i alla fall jag. Vad tycker du? Dock så är ju inte alla nakna, men ofta är det bröst med i bilden. 

Den översta bilden är den jag använder till skolarbetet och skriver en analys om.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Kontakta mig: [email protected]