Do it now!

En sak jag vill förändra år 2012 är att sluta skjuta upp saker och ting. Det blir så jobbigt att alltid ha någonting som hänger över en, som man jämt känner sig stressad av. Jag skjuter till exempel alltid upp pluggandet. Och jag kan egentligen aldrig slappna av, för jag har alltid något plugg att göra, och ofta blir det sista dagen, vilken gör att jag måste göra det snabbt för att hinna. Och följden av det är ju att inte kunna det tillräckligt bra, vilket gör att det går sämre i skolan. Nej, det är bara negativt!

Det som jag oftast skjuter upp är mitt gitarrspelande. Jag väntar nästan alltid till sista dagen med att göra det, och jag kan ju säga att jag är inte särskilt bra heller eftersom jag bara övar en gång i veckan. Jag slappnar aldrig av, för jag har alltid det överhängande och det är sjukt jobbigt.

Nej det ska bli mitt nyårslöfte. Att sluta skjuta upp jobbiga saker framför mig!

1, 2


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Kontakta mig: [email protected]