Svar på kommentar

"Har du flyttat in hos dom? Hur länge stannar du i Brisbane? Gick det fort att få jobb?"

Svar: Jajjemen jag har flyttat in hos familjen. Har ett eget rum på nedervåningen och de andra sover på övervåningen. (Hindrar dock inte från att vakna av barn som skriker och gråter haha). Får även all mat här.

Jag bor inte längre i Brisbane, utan i Robina som ligger ca 1 timme med tåg från Brisbane. Är ett skitlitet ställe men jag trivs! Gillade inte Brisbane så mycket. Ska stanna här och jobba i 3 månader. 

Jag sökte väl lite halvhjärtat i nån vecka. Det är grymt många som söker jobb och konkurrensen är hård så man får räkna med att lämna många cv:n. Vissa har tur och får jobb på en gång! Jag fick kontakt med familjens förra aupair genom Facebook och fick jobbet via det. 
Tipsar folk som kommer hit att ge dig ut och söka jobb på en gång. Lata dig inte som jag gjorde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Kontakta mig: [email protected]