Sober up

Förra helgen så blev det lite för mycket alkohol och jag mådde inte alls bra. Det var nog bra att det blev så, trots allt, för det var slutet på något gammalt och början på något nytt. Jag är less på alkoholen och allt vad det innebär. Man mår dåligt, det är dyrt, det är onyttigt och hemskt onödigt egentligen.

 

Så nu har jag tagit beslutet - att sluta dricka!

 

Men för att inte lova något som jag inet kan hålla så lovar jag 3 månader till att börja med. Med ev. undantag för jul och nyår. Då är ett eller två glas okej, om jag känner för det. Men jag ska inte bli full. Förutom de undantagen - inte en droppe på 3 månader!

 

För säkerhets skull så ska jag räkna antalet glas som det kan bli. Har jag under 6 glas på dessa 3 månader - då ska jag unna mig något!!

 

För detta lär faktiskt bli riktigt svårt, i en miljö där varje dag är lördag och alla mina vänner dricker väldigt ofta. Gäller att stå emot nu då.

 

 
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Kontakta mig: [email protected]