FRÅGA - kostnader inför resan

FRÅGA:
"hej! jag undrar hur mycket pengar du sparat ihop innan du åkte iväg och hur mycket "förberedelserna" kostade, alltså flygbiljett, visum åså :)"
 
 
SVAR:
Hej! Vill börja med att be om ursäkt för att jag inte har svarat på din fråga tidigare!
 
Jag hade pengar sparade sen jag var liten som mina föräldrar sparade åt mig, så jag har inte direkt behövt spara ihop något innan jag åkte, jag är lyckligt lottad!
 
Flygbiljetterna tur och retur kostade 11.000 och då flög jag Stockholm-Helsingfors-Singapore-Sydney. Visumet har jag för mig kostade typ 2500 Jag betalade även lite mindre avgifter som konkursskydd, bokningsavgift, avbeställningsskydd osv och det blev några hundralappar tillsammans.
 
Jag bokade min resa genom Kilroy Travels och då betalade jag 5700 kr (inkl. 500kr för hjälp med visumet). Jag fick hjälp med allt inför resan, hur bra som helst! Alla frågor jag hade svarade dom på. I priset ingick även hjälp med bankkort, skattenummer (nödvändigt om man vill jobba), ett australiensiskt SIMkort, 4 nätter på Wake Up Hostel i Sydney (partyhostelet numero uno) och information om att söka jobb osv. Checka in det exakt HÄR.
 
Sedan så är det viktigt att ha en försäkring också. Jag använde mig av Gouda och betalade ca 6000 kr för 8 månader. 
 
Totalt tror jag att jag betalade ca 25.000 för förberedelserna. 
 
Tveka inte att fråga mera! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Kontakta mig: [email protected]