Acai Bowl

Jag har länge velat pröva det omtalade bäret Acai och idag tog jag mig i kragen och köpte en Acai Bowl med en massa smaskiga saker på. Det var godare än förväntat (supergott!) och kändes väldigt nyttigt. Jag blev också mätt och belåten efteråt, och det är inte så ofta det händer.. Jag vill alltid ha mer haha.

Acai påstås att vara en så kallad superfruit. Det innehåller vitaminerna B1, B2, B3, C och E, järn, magnesium, kalcium, fosfor, fibrer, omega 9, och en massa antioxidanter.
Dessa ämnen neutraliserar fria radikaler och minskar därför risken för allvarliga cellskador i kroppen, samt håller uppe kroppens skydd mot åldrande. 

Och förresten, säg inte Akaj när ni beställer, i alla fall inte i Aussie. Det uttalas tydligen Asai eller något liknande. Fortfarande oklart. 


Där under nånstans är det haha. Det ser ut som yoghurt i blåbärsfärg i alla fall! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Kontakta mig: [email protected]