Framme i Hamburg

Första resdagen gick rätt bra och vi kom fram till Hamburg kl 16 igår. Vi hade lite problem på tåget med biljetten då vår resebyrå har klantat sig väldigt mycket och gett oss fel biljett!! Vi bad om en där vi kan resa hur mycket vi vill under 22 dagar, men istället fick vi 10 resdagar på 22 dagar. Jag blev så arg och upprörd men efter ett tag kom vi fram till att det var nog faktiskt bättre såhär. Men det tog ett tag att komma över det.. 
Vi började prata med flera stycken redan på tåget och inser att vi kommer nog att skaffa många vänner på den här resan:) konstigt nog så var det flera stycken som kom fram till OSS och frågade om saker?! Vi kanske ser rutinerade ut haha. 
Jag har för första gången åkt tåg på en båt. Gissa hur chockad jag blev när vi helt plötsligt var på en båt! 

I Hamburg fick vi vänta lite, för jag och Alina fick inte tag på varandra.. Men jag och morfar tänkte när vi stod där på stationen att "här kan vi ju inte stå hela dagen" så vi försökte följa Alinas vägbeskrivning till hennes jobb. Det tog ett tag och var riktigt förvirrande men till slut så hittade vi! Och det var så underbart att träffa fina Alina igen. Åh va jag har saknat henne. Senast vi träffades var för ett år sedan!! 

Idag ska jag, Alina och morfar på någon sightseeingtur och bland annat kolla på red light district. Sen får vi se vad vi gör! Jag är så glad att vara här! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Kontakta mig: [email protected]