Montenegro

Inatt åkte vi färja över till Montenegro! Färjan var helt förfallen och hemsk, men vi överlevde i alla fall. Det var nära att vi höll på att frysa ihjäl, men sovsäckarna räddade oss som tur var när vi låg där på golvet och sov. Det var så konstigt, inte ens en liten chokladbit eller snacks kunde man hitta, även fast dom sålde mat, alkohol, kaffe, och cigg.. Och allt var trasigt. Tur att min morfar är så rolig, vi skrattade och spelade spel och hade så roligt. Kommer att komma ihåg den båtfärden!

Även fast jag sov på golvet så sov jag bra och vaknade bara en gång på 7 timmar. Kan bero på att natten innan var ett helvete.. 
Vi delade rum med 6 personer till. Vi alla släckte våra lampor vid 22 någongång, men inte tjejen under mig. Hon hade den tänd i 4 timmar till. Och hon hostade en gång varannan minut eller så. Oljudet från trafiken utifrån dånade in i rummet och två italienska gubbar låg och mullrade med sina snarkningar. Jag är vanligtvis väldigt petig med hur det är runtomkring mig när jag sover och står knappt ut med surret från datorn när jag är hemma. Det är klart att jag har fått lära mig att sova i ljud då jag rest så mycket, men detta var fan det värsta jag varit med om. Jag kokade av ilska och kunde verkligen inte somna på ungefär 4 timmar.. När tjejen under mig äntligen släckt och somnat (och slutat hosta - thank god!) tror ni inte att hon börjar VÄSA! Jag har aldrig hört något liknande!! Något högljutt, gnisslande ljud. Till och med en av snarkgubbarna vaknar och försöker få henne att sluta leva om, men förgäves. Jag lyckades tillslut sova i kanske 5 timmar, och vid frukosten var jag så arg att jag inte ens kunde förmå mig att vara trevlig och prata med henne.. Då är det illa..


Frukosten på hostelet imorse var en höjdare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Kontakta mig: [email protected]